Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
ebookpoint BIBLIO
(8)
Forma i typ
Książki
(13)
E-booki
(8)
Audiobooki
(3)
Poezja
(3)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(10)
Autor
Tkaczyk Lech
(4)
Skabek Izabela
(3)
Wanszewicz Jacek
(3)
Kalbarczyk Marek
(2)
Mellor C. Michael
(2)
Prończuk Dorota
(2)
Zieliński Eryk
(2)
Boulter Steve
(1)
Brzechwa Jan
(1)
Cała Iwona
(1)
Cichy Ludwik
(1)
Diringer David
(1)
Dobosz Zbigniew
(1)
Gensler Anna Karolina
(1)
Goszczyńska Weronika
(1)
Hensel Wojciech
(1)
Jakubczyk Justyna
(1)
Kasdepke Grzegorz
(1)
Kopczewski Michał
(1)
Korbańska Mirosława
(1)
Korbański Dariusz
(1)
Marciniak Katarzyna
(1)
Marianowicz Antoni
(1)
Papuzińska Joanna
(1)
Person Sebastian
(1)
Postół Mariusz
(1)
Regner Marek
(1)
Rybka Piotr
(1)
Sabbo-Gołębiowska Joanna
(1)
Sójka Anna
(1)
Tuwim Julian
(1)
Wierachowska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Niewidomi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Alfabet
(9)
Literatura dziecięca polska
(4)
Alfabet Braille'a
(2)
Książki dla niewidomych
(2)
Alfabet Braille'a.
(1)
Alfabet Braillea
(1)
Alfabet Morsea
(1)
Braille Louis
(1)
Braille, Louis (1809-1852)
(1)
Język migowy
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Niewidomi
(1)
Pismo
(1)
Pismo dla niewidomych
(1)
Pismo dla niewidomych - historia
(1)
Łączność
(1)
Gatunek
Bajki i baśnie
(3)
Poezja dziecięca
(3)
Poezja polska
(3)
Wiersze
(3)
Opracowanie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Wiersze dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
21 wyników Filtruj
Pozostałe zbiory
W koszyku
Alfabecik dla dzieci / Ludwik Cichy ; il. Zbigniew Dobosz. - Warszawa : Muza SA, 2014. - [28] s. : il.kolor. ; 23 cm.
Jeśli oczekujecie kompleksowej pomocy w wychowaniu i edukacji waszej pociechy, zapraszamy do sięgnięcia po kolejną książkę w naszej serii edukacyjnej. Alfabecik dla dzieci to kolorowa podróż po literach. Skojarzenia obrazka oraz wyglądu litery pomogą maluchom zdobyć podstawy niezbędne w dalszym procesie zdobywania wiedzy. Frytki trzy ułożyły literę F. N na nartach śmigało. Ziuu! Z górki zjechało! W przypływa na grzbiecie wieloryba.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nlog (1 egz.)
Brak okładki
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wesołe wierszyki o zwierzętach z wykorzystaniem całego polskiego alfabetu! Wierszyki, które poprzez zabawę językiem uczą dzieci nowych wyrażeń, zwrotów językowych, dykcji oraz ortografii. Przepiękne ilustracje Agnieszki Filipowskiej dopełniają dzieła.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nlog (1 egz.)
E-book
W koszyku
Alfabet zarządzania projektami / Michał Kopczewski. - Wyd. 2 - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2015. - 280 s. ; 21 cm.
Forma i typ

Zaprojektuj sukces!

Jesteś kierownikiem projektu? Wiesz, czym to pachnie. Dostajesz do wykonania zadanie i określony czas. Masz zrobić coś wspólnie z grupą ludzi, którzy od dziś są Twoim zespołem projektowym. Te osoby często pracują w różnych działach firmy, mają odmienne kompetencje i nawyki zawodowe. Trudno im się ze sobą porozumieć. Twój projekt nie jest dla nich bynajmniej jedynym obowiązkiem. W dodatku wcale nie jesteś ich przełożonym. Jesteś (tylko i aż) szefem tego projektu. Za jego realizację odpowiadasz przed sponsorem. A problemy się piętrzą. Czujesz, że brak Ci czasu, ludzi, narzędzi...
A może wcale nie jesteś kierownikiem projektu? Może jesteś członkiem zespołu projektowego. Albo właścicielem firmy lub członkiem zarządu. W każdym razie, jak wielu z nas, zdarza Ci się pracować projektowo, bo to często najefektywniejszy model realizacji skomplikowanych zadań. I chcesz wiedzieć, jak to dobrze robić. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby rozwiązywania problemów zwykle pojawiających się w projektach. Michał Kopczewski od kilkunastu lat obserwuje z bliska i opisuje specyfikę życia projektowego. Wnioski płynące z tych obserwacji i praktyczne rady zebrał w formie alfabetycznej układanki, którą czyta się naprawdę lekko. A jednocześnie ten świetny podręcznik zawiera praktyczną wiedzę, przydatną każdemu szefowi i członkowi projektu.


Michał Kopczewski — ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i doskonalenia procesów biznesowych. Od kilkunastu lat pracuje jako konsultant, trener, prelegent i mentor kierowników projektów. Wdraża standardy zarządzania projektami w firmach i uczy menedżerów dobrych praktyk. Jest założycielem firmy Processum, specjalizującej się w doradztwie z zakresu efektywności organizacji. Wcześniej pracował m.in. w Arthur Andersen, PwC i IBM, a także współpracował z ICAN Institute (wydawcą Harvard Business Review Polska). Jest autorem książki Praktyczne lekcje zarządzania projektami (Onepress 2013). Prywatnie jest miłośnikiem nietypowych wypraw i sportów. Od biznesu odpoczywa... w biegu. Uczestniczy w biegach na orientację i maratonach. W 2003 roku, jako drugi Polak w historii, ukończył Marathon des Sables na Saharze.

Zarządzanie projektami w dzisiejszych czasach jest bardzo istotną umiejętnością. Ta książka odkrywa wiele tajników tej ważnej sztuki. Pokazuje dobre praktyki i ciekawe przykłady. Lektura Alfabetu zarządzania projektami to dobra inwestycja dla każdego menedżera.

dr Irena Eris

Co mają wspólnego założyciel startupu, konsultant i menedżer w korporacji? Wszyscy trzej powinni z sukcesem zakończyć swoje projekty. To najważniejsza umiejętność w dzisiejszym biznesie. W tym kontekście Alfabet zarządzania projektami może okazać się prawdziwym skarbem.

Dariusz Kraszewski – partner, Deloitte Consulting

Często sięgam po Alfabet..., ponieważ mnie inspiruje, a także zwraca uwagę na kluczowe aspekty zarządzania projektami, które umykają w natłoku codziennych spraw. Praktyczny i użyteczny na każdym stanowisku zarządczym.

Przemek Pohrybieniuk – dyrektor zarządzający, ACCA Polska

To nie tylko książka o projektach, ale również syntetyczny zestaw dobrych praktyk i metod na uniknięcie pułapek w zarządzaniu. Ciekawa, poparta doświadczeniami autora i trafnymi przykładami, powinna znaleźć się w biblioteczce każdej nastawionej na efektywność firmy.

Jacek Byliński – prezes zarządu, CUK Ubezpieczenia

Przeczytałem Alfabet zarządzania projektami z wielką uwagą i ciekawością. Jest on dla mnie inspiracją do działania i usprawniania organizacji, w których pracuję. Dzięki niemu nie tylko ograniczyliśmy koszty, ale również uprościliśmy procesy w naszej firmie.

Piotr Wilczyński – CFO, członek zarządu, PHZ Baltona

W tej książce znalazłem praktyczne odpowiedzi na różne wątpliwości związane z zarządzaniem projektami. Łatwy i przystępny sposób przekazu informacji sprawia, że pozycję tę czyta się z dużą przyjemnością.

Michał Mirosław Wikliński – prezes zarządu, City Parking Group

Alfabet ... bardzo przejrzyście tłumaczy zawiłości zarządzania projektami. Autor daje wiele praktycznych wskazówek, przez co inspiruje do poszukiwania własnych pomysłów na skuteczniejsze prowadzenie projektów.

Joanna Meyer – dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi, Żywiec Zdrój

Prosty i skuteczny przekaz. Sięgam po tę książkę, gdy chcę znaleźć praktyczne porady dotyczące konkretnych problemów pojawiających się w moich projektach. Nigdy się nie zawiodłem.

Marcin Łukasiewicz – dyrektor pionu inwestycji i rozwoju, Medicover
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Rewelacyjna metoda nauki liter drukowanych dzięki skojarzeniom obrazkowym.

Prosty sposób na naukę dużych liter drukowanych poprzez skojarzenie ich kształtu z nazwą rzeczy lub zwierzęcia. Na kolejnej stronie z daną literą drukowaną znajduje się jej obraz w piśmie i wymowa znana z alfabetu, a także powstałe na jej podstawie litery ze znakami diakrytycznymi: ą, ć, ę, ń, ó, ś, ż oraz ź.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Audiobook – "Bajka o Panu Zegarze". Seria: Słuchowiska – bajki dla dzieci – Edukacja – Poznajemy... Godziny
Słuchowisko słowno-muzyczne powstało na podstawie książeczki, którą napisano z myślą o ciekawych świata, lubiących zdobywać nowe umiejętności i kochających przygody maluchach. Dzięki niej każdy przedszkolak nauczy się sprawnie odczytywać godziny i zapozna się z fascynującą historią skłóconych zegarów. Jej autor – Lech Tkaczyk – w prosty i przystępny sposób tłumaczy po co i jak mierzy się czas. Wierszowana forma bajki wzbogacona piosenkami z pewnością pobudzi wyobraźnię każdego dziecka, a dodatkowo zamieszczone na płycie podkłady orkiestrowe i fortepianowe do poszczególnych utworów, posłużą jako pomoc dydaktyczna do zajęć rytmicznych i nauki śpiewu.
Jest to słuchowisko słowno-muzyczne z materiałami edukacyjnymi do samodzielnej nauki piosenek, śpiewu, zajęć rytmicznych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Audiobooki – Seria: Dla dzieci – Bajki, legendy, podania, mity
Na płycie znajdują się piosenki, których słowa zostały przygotowane na podstawie bajek dla dzieci autorstwa Lecha Tkaczyka. Teksty są przepięknie ilustrowane muzycznie przez Jacka Wanszewicza, a piosenki wykonywane przez wokalistów i dzieci z pewnością spodobają się młodemu odbiorcy. Płyta uzupełniona jest o podkłady muzyczne do samodzielnego śpiewania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozostałe zbiory
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
"Co zrobić, kiedy dziecko zaczyna samodzielnie czytać? Chce poznać całą przygodę, ale nie lubi skupiać uwagi zbyt długo? Pociąga je tekst, ale uwielbia także zabawy i łamigłówki? Chciałam, żeby powstała książka, która daje czytelnikowi wszystko, czego potrzebuje. Tak więc znajdziecie tutaj opowiadania uporządkowane alfabetycznie (współgra to z pociągiem dzieci o katalogowania i szeregowania rzeczywistości, a jednocześnie oswaja je z pojęciem alfabetu) oraz gry, zabawy i zagadki (dziecko, odrywając się od czytania, nie musi rzucać książki w kąt - wychodzi poza fabułę i rozwija wyobraźnię, kontynuując "pracę z tekstem" na poziomie innych aktywności). Teksty nadają się zarówno do głośnego czytania dzieciom, jak i do samodzielnej lektury. Rodzic czy nauczyciel może je łatwo wykorzystać z trakcie zajęć edukacyjnych, pracując na elementach tekstowych i "zabawowych". Dodatkowe zadania, przenoszące czas poświęcony opowiadaniu poza samo czytanie, znakomicie trenują umiejętność czytania ze zrozumieniem."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nlog (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nlog (1 egz.)
E-book
W koszyku

E-book – "Jak Pan Alfabet do przedszkola maszerował". Seria: Bajki dla dzieci. Poznajemy... Alfabet.

Bajeczka, którą masz przed sobą, skierowana jest do najmłodszych. Jej autor – Lech Tkaczyk – zgodnie ze sprawdzoną zasadą „nauka poprzez zabawę”, w nowatorski i ciekawy sposób zaznajamia dzieci z alfabetem. Niebywałe walory edukacyjne niniejszego utworu sprawią, że Twoja pociecha w zaskakującym tempie zapamięta literki, a w konsekwencji szybciej nauczy się czytać i pisać. „Jak Pan Alfabet do przedszkola maszerował” – rozbudzi wyobraźnię Twojego malucha. Żeby Ci ułatwić pracę z dzieckiem, książeczka ta jest dostępna również w wersji audio ze słuchowiskiem słowno-muzycznym, które z pewnością spodoba się Twojemu młodemu odkrywcy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Ebook – "Jak Pan Alfabet do przedszkola maszerował". Seria: Komiksy dla dzieci. Edukacja - Poznajemy... Alfabet

Dla ciekawych świata, lubiących zdobywać nowe umiejętności i kochających przygody maluchów Wydawnictwo ASTRUM przygotowało KOMIKS nawiązujący do najlepszych tradycji polskiej szkoły tego gatunku literackiego. Autor – Lech Tkaczyk – zgodnie ze sprawdzoną zasadą "nauka poprzez zabawę", w nowatorski i ciekawy sposób zaznajamia dzieci z alfabetem. Niebywałe walory edukacyjne niniejszego utworu sprawią, że Twoja pociecha w zaskakującym tempie zapamięta literki, a w konsekwencji szybciej nauczy się czytać i pisać. Jak Pan Alfabet do przedszkola maszerował rozbudzi wyobraźnię Twojego malucha. Aby uatrakcyjnić pracę z dzieckiem, możesz skorzystać z audiobooka, zawierającego słuchowisko słowno-muzyczne – będące wiernym odwzorowaniem treści bajki. Dodatkowym atutem komiksu są pięknie ilustrowane wierszowane zagadki, które z pewnością spodobają się Twojemu młodemu odkrywcy. Zrób frajdę swojemu dziecku! Przeczytaj mu tę bajeczkę i zaśpiewaj wraz z nim piosenkę o alfabecie!
W komiksie do wydrukowania alfabet.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... przetwarzanie danych w C#!

Informatyka, a w szczególności programowanie, zajmuje się automatyzacją procesów przetwarzania informacji. Obecnie ta dziedzina wiedzy determinuje rozwój wielu innych, a także kształtuje nasze codzienne życie. Za automatyzację tych procesów odpowiedzialne są programy z algorytmami zapewniającymi działanie e-sklepów, płatności elektronicznych, logistyki. Programy przetwarzają dane procesowe, czyli informacje istotne dla konkretnego zastosowania. Wobec tego zarządzanie danymi jest w odniesieniu do automatyzacji procesu przetwarzania zagadnieniem kluczowym.

Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych ma na celu rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych w ramach nauki programowania obiektowego i komponentowego o zagadnienia dotyczące wzajemnego oddziaływania programu i środowiska, w którym jest on wykonywany, w zakresie wizualizacji, archiwizacji i przesyłania danych. Szczególny nacisk położono tu na wskazanie rozwiązań, które będą mogły służyć jako pewien wzorzec o szerokim zastosowaniu w długiej perspektywie czasowej. Wymienione zagadnienia są ilustrowane z wykorzystaniem najnowszych wersji języka C# i środowiska projektowego Microsoft(R) Visual Studio.

Czego nauczysz się podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

  • Zrozumiesz ważne zagadnienia z zakresu semantyki danych.
  • Dowiesz się, jak obchodzić się z danymi strumieniowymi i wykorzystywać ich kodowanie.
  • Sprawdzisz, na czym polega automatyzacja transformacji danych strumieniowych i serializacji tych danych.
  • Opracujesz zabezpieczenie kryptograficzne danych strumieniowych.
  • Opanujesz zagadnienia związane z programowaniem funkcyjnym - funkcje anonimowe, wyrażenia lambda, metody rozszerzające.
  • Uzyskasz wiedzę na temat danych strukturalnych i opanujesz składnię zapytań wyrażeń LINQ, także dla grafów obiektów i dla SQL.
  • Dowiesz się, jak postępować z danymi graficznymi - graficznym interfejsem użytkownika, generowaniem interfejsu graficznego, wzorcem MVVM.

W trakcie dziewięciu godzin szkolenia Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych poznasz najróżniejsze rozwiązania dla praktycznych scenariuszy dotyczących kolejnych aspektów zarządzania danymi procesowymi. Szczególną uwagę autor poświęcił trzem rodzajom danych zewnętrznych: strumieniowym (pliki, pakiety sieciowe), strukturalnym (bazy danych), graficznym (graficzny interfejs użytkownika). Dowiesz się stąd, jak automatyzować zarządzanie danymi, wykorzystywać wzorce projektowe, zabezpieczać dane i tworzyć rozwiązania zarówno bezpieczne, jak i zrozumiałe dla użytkowników.

Odkrywanie możliwości w języku C#

W trakcie kursu nauczysz się pisać programy znacznie lepsze niż dotychczas. Lepiej zrozumiesz działanie dostępnych narzędzi, co pozwoli Ci uniknąć w przyszłości wielu typowych błędów, a przede wszystkim odkryć różne możliwości języka programowania.

Podstawowym zadaniem architekta programu jest optymalne zaprojektowanie architektury rozwiązania złożonego z powiązanych komponentów. Architektura programu jest bezpośrednio związana z możliwościami technicznymi narzędzi, w których jest implementowana, i wiedzą zespołu uczestniczącego w tym pracach. Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych dostarczy Ci wiedzy pozwalającej określić wskaźniki jakości oraz wskaże, jak skutecznie wdrożyć dobre rozwiązania i uniknąć błędów strukturalnych. Co więcej, poznasz najnowsze wersje języka programowania, narzędzi inżynierskich i praktyk inżynierii oprogramowania.

Dane na wejściu i wyjściu - kompetencje i cele kursanta

Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych jest przeznaczony dla programistów, którzy posiadają już wiedzę o programowaniu obiektowym i komponentowym, a także znają co najmniej jeden język programowania obiektowego. Z pewnością przyda się przypomnienie takich pojęć jak: polimorfizm, dziedziczenie, abstrakcja, hermetyzacja, typ, klasa, interfejs, komponent, test jednostkowy, referencja, iteracja, rekurencja itp. Ponieważ w trakcie kursu są omawiane praktyczne scenariusze współdziałania z plikami, bazami danych i interfejsem użytkownika, warto powtórzyć sobie podstawowe wiadomości z tego zakresu.

Choć celem kursu nie jest nauka języka programowania ani środowiska programistycznego, niewątpliwie przyda Ci się znajomość języka C#, środowiska MS Visual Studio i repozytorium GitHub.

Po ukończeniu kursu będziesz rozumiał semantykę, a więc znaczenie wybranych konstrukcji języka, dostępnych typów oraz wzorców projektowych, które pośrednio lub bezpośrednio dotyczą współdziałania ze środowiskiem, a w szczególności: wykorzystania plików oraz strumieni do archiwizacji i przesyłania danych; wykorzystania konstrukcji zintegrowanych z językiem do współdziałania z zewnętrznymi repozytoriami danych; dwukierunkowej wymiany danych z użytkownikiem za pomocą testowalnego interfejsu graficznego.
Tutaj znajdziesz repozytorium kodu źródłowego wykorzystanego w kursie.

Tylko dla orłów

Nauczyciele, w tym wykładowcy akademiccy, często borykają się z problemem braku doświadczeń praktycznych przy tworzeniu nowoczesnych programów. To ogranicza możliwość przekonującego tłumaczenia semantyki, zasad, wzorców i sposobu użycia współczesnych narzędzi. Często prowadzi też do posługiwania się uzasadnieniami abstrakcyjnymi i nadużywania stwierdzeń w stylu: "Ponieważ tak jest łatwiej, czytelniej, wygodniej, szybciej itp.". Tego typu stwierdzenia nie definiują szczegółów miary, jaką należy zastosować, aby sprawdzić warunek. Trudno tak zdobytą wiedzę wykorzystać powtórnie w innych warunkach. Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych promuje przekazywanie wiedzy rzetelnej w miejsce wiedzy intuicyjnej, a zastosowana w nim metodyka dydaktyczna została sprawdzona w trakcie setek interaktywnych zajęć seminaryjnych.

"Wyzwaniem dla kursu jest przekształcenie dzisiejszego studenta informatyki w jutrzejszego zaawansowanego programistę i architekta oprogramowania. Tu warto sparafrazować klasyka: na absolwenta działa siła awansu skierowana ku górze i równa co do ilości materiałowi merytorycznemu zdobytemu w trakcie studiowania kursu".

Mariusz Postół

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 II (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ncyf (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
Michael Mellor rozpoczął prace nad biografią Louisa Braille'a, gdy zetknął się z kilkoma tuzinami jego listów wystawianych w I'Inastitut National de Jeunes Aveugles (INJA), szkole w Paryżu, w której Braille był uczniem i następnie nauczycielem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Michael Mellor rozpoczął prace nad biografią Louisa Braille'a, gdy zetknął się z kilkoma tuzinami jego listów wystawianych w I'Inastitut National de Jeunes Aveugles (INJA), szkole w Paryżu, w której Braille był uczniem i następnie nauczycielem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Książkę można określić jednym słowem jako swoisty przewodnik po transkrypcji międzynarodowej. Zawarto w niej spotykane w literaturze fonetycznej wzory transkrypcji oraz opracowane na podstawie tych wzorów autorskie propozycje konstruowania bardziej skomplikowanych symboli fonetycznych. W polskim piśmiennictwie językoznawczym brakuje pełnego opisu obecnie obowiązujących symboli alfabetu międzynarodowego. W zamyśle autora omawiana publikacja ma wypełnić tę lukę.

Dobór przykładów i symboli ma służyć przede wszystkim badaczom języków słowiańskich. Z monografii mogą korzystać także lingwiści innych specjalności, a także logopedzi. Jest to jednak pozycja raczej specjalistyczna niż popularnonaukowa, dlatego może być trudna w odbiorze dla czytelnika bez podstawowego przygotowania fonetycznego.

Praca składa się z 10 rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera w skrócie zarysowaną historię Międzynarodowego Towarzystwa Fonetycznego i samego alfabetu międzynarodowego. Kolejne dwa rozdziały zawierają wszystkie zestawy symboli IPA wraz z klasyfikacją objaśniającą sposób użycia tych symboli, a także ogólne zalecenia Międzynarodowego Towarzystwa Fonetycznego dotyczące transkrypcji w konwencji międzynarodowej.

Dalsze rozdziały poświęcono, odpowiednio, sposobom transkrybowania typów fonacji i cech prozodycznych, spółgłosek oraz samogłosek. W oddzielnej części zebrano wzory transkrybowania różnorodnych artykulacji złożonych (artykulacje podwójne, palatalizacja, labializacja, afrykaty, geminacja, typy wybuchu, nazalizacja, dyftongi).

Przedostatni rozdział poświęcony jest szczególnym zagadnieniom fonetyki języków słowiańskich, gdzie omówiono między innymi kwestie związane z transkrybowaniem r frykatywnego, spółgłosek spalatalizowanych lub trących wariantów spółgłosek nosowych.

Dodatkowo opracowanie zawiera przykłady transkrypcji pojedynczych wyrazów i dłuższych tekstów z różnych języków słowiańskich, zestawienie porównawcze symboli alfabetu slawistycznego i międzynarodowego, a także szczegółowy spis symboli IPA z podaniem ich wartości, nazw, kodów komputerowych i sposobów transkrypcji uproszczonej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nlog (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0 III (4 egz.)
Książka
W koszyku
Zoo alfabet / Iza Skarbek ; ilustracje: Marek Regner. - Myszków : Spotart, 2013. - 31 stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(Alfabet / Iza Skarbek)
Jasne, że Ciebie! Świat dźwięczy i brzęczy, i szumi, a jeśli potrafisz się w niego wsłuchać i chcesz go zrozumieć, opowie ci nie jedną wspaniałą historię. Taką jak te, które opowiedział mnie. O anakondzie, biedronce czy flamingu. [okładka].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nlog (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej