Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(7)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(11)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(1)
Autor
Andrzejczuk Beata
(1)
Aves Corinne
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Broda Martyna
(1)
Dronka-Skrzypczak Joanna
(1)
Goddard Sally
(1)
Hyla Karolina
(1)
Janeczek-Romanowska Anita
(1)
Kamińska-Suchanek Beata
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Panek Marta
(1)
Pap Luca
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Sears Martha (1945- )
(1)
Sears William (1940- )
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Waliś Robert
(1)
Wójcik-Dudek Małgorzata
(1)
Zok-Smoła współudz. Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Medytacja
(2)
Niemowlę
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Biblioterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Logopedia
(1)
Mindfulness
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Noworodek
(1)
Pedagogika
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Ruchy
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Scenariusze zajęć do przedszkola
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Układ odpornościowy
(1)
Wychowanie w szkole
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Broszura
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Językoznawstwo
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: Czy moje dziecko jest już gotowe? Co, jeśli rodzic ma wątpliwości? Jak wybrać przedszkole i co, jeśli nie mamy wyboru? Jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola? Co zrobić, aby ułatwić mu adaptację? Co z trudnościami, jeśli się takie pojawią? "Akcja adaptacja" odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 P (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających : rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy; wprowadzić program ćwiczeń fizycznych; ocenić wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wychować zdrowe dziecko / Joanna Dronka-Skrzypczak ; ilustracje Anna Dronka. - Łódź : Galaktyka, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje ; 24 cm.
Rodzice mają bardzo duży wpływ na to, w jaki sposób będzie wyglądała przyszłość ich dziecka. Joanna Dronka-Skrzypczak napisała wyjątkową książkę, dzięki której dowiesz się, co już dziś możesz zrobić, aby twoje dziecko mniej chorowało i prawidłowo się rozwijało. Dzięki lekturze Jak wychować zdrowe dziecko poznamy kluczowe momenty w rozwoju dziecka i nauczymy się, co robić, aby uniknąć błędów. Każdy punkt tego projektu to niewielka zmiana w codziennej pielęgnacji i żywieniu dziecka, tak aby później cieszyć się jego zdrowym, dorosłym życiem. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Czy warto inwestować w zajęcia dodatkowe? O co pytać wychowawców w przedszkolu? Jak znaleźć dla dziecka równowagę między nauką a zabawą? To tylko niektóre z pytań, które zadają sobie rodzice każdego z maluchów. A może najważniejsze jest to, aby najpierw uświadomić sobie, że życie to nie wyścig. Że tak naprawdę nie ma w nim żadnego startu, ani tym bardziej żadnej mety. Dopiero zbudowanie bliskiej relacji ze swoim dzieckiem pozwala skutecznie wspierać je w procesie uczenia się, zgodnie z jego naturalnymi potrzebami. Rewolucyjna książka psycholog dziecięcej Anity Janeczek-Romanowskiej i eksperta od metod nauczania Mikołaja Marceli to najlepsza inwestycja w rozwój twojego dziecka. Oprócz szeregu praktycznych przedszkolnych porad i podsumowania najnowszych badań naukowych, nie pozwala nam zapomnieć kluczowej prawdy: najważniejsze, z czym może wystartować w życiu dziecko to szczęśliwe dzieciństwo.
Książka
W koszyku
Jesteś kimś wyjątkowym : relaksacje dla dzieci / Martyna Broda ; ilustracje: Karolina Hyla. - Warszawa : Mamania, copyright 2020. - 42, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 26x26 cm.
Jak pomóc dzieciom wyciszyć się wieczorem, przed snem lub w ciągu dnia, po szczególnie emocjonujących zajęciach? Co może pomóc złagodzić napięcie i stres, wywołać uśmiech i błogie zadowolenie? „Jesteś kimś wyjątkowym. Relaksacje dla dzieci” to zbiór pięknie zilustrowanych historii umożliwiających dzieciom wejście w stan głębokiego relaksu, wraz z instrukcją przeprowadzania relaksacji i propozycjami ich modyfikacji w zależności od indywidualnych potrzeb. Przy dłuższym stosowaniu wzmocnią koncentrację uwagi, rozwiną wyobraźnię, zredukują lęki i poprawią relacje w grupie i w domu. Będą inspiracją do ćwiczenia wyobraźni, tworzenia własnych scenariuszy i tym samym wspaniałej zabawy. Czerpiąc to, co najlepsze, z praktyk medytacyjnych, pozytywnych afirmacji, wizualizacji i pracy z oddechem, autorka wprowadza małych i dużych czytelników w bajkowy, bezpieczny i błogi świat niczym nieskrępowanej wyobraźni. Wystarczy zacząć od paru spokojnych, głębokich oddechów… „Wyobraź sobie, że leżysz na ciepłej, pachnącej trawie. Leżysz z zamkniętymi oczami i wyobrażasz sobie, że obok ciebie leżą, trzymając się za ręce, wszystkie bliskie ci osoby, które znasz lub lubisz, które są dla ciebie ważne. Trzymacie się mocno za ręce i nagle czujesz, jak zaczynacie powoli się unosić, unosicie się delikatnie w powietrzu, powoli się obracając”. [źródło opisu: www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1 II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 223, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy. [empik.com].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 D (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 U (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
Dzieci mogące mieć w przyszłości problemy z czytaniem i pisaniem można zauważyć już w przedszkolu. W pierwszym rozdziale książki przedstawiona jest problematyka ryzyka dysleksji i dysgrafii. W drugim omawiana jest organizacja zajęć terapeutycznych. Natomiast w rozdziale trzecim znalazły się praktyczne rozwiązania w postaci metod, ćwiczeń, scenariuszy zajęć i planów pracy przydatne podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych w przedszkolach z dziećmi ryzyka dysleksji i dysgrafii. Książka przeznaczona jest dla studentów studiów pedagogicznych o specjalności edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, ale także dla kochających rodziców, którzy pragną zrozumieć problematykę dysleksji i dysgrafii oraz chcą pomóc swoim pociechom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 D (1 egz.)
E-book
W koszyku

Publikacja jest pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, którzy dyskutowali nad problemem atrakcyjności pierwszych spotkań dziecka z książką dobraną tak, by uwzględniała ona potrzeby młodych odbiorców. Zawartość księgozbioru niedorosłego czytelnika, gromadzonego dzięki zgodzie rodziców, opiekunów czy nauczycieli, stanowi bowiem najlepszy sprawdzian z demokracji czytania: w jakim stopniu młody człowiek decyduje o tytułach w swojej biblioteczce czy o książkach wypożyczanych z biblioteki, a w jakim ten wybór jest podyktowany sentymentem, gustem czy w końcu przyzwyczajeniami dorosłych.

Zagadnienia te doczekały się szerszego ujęcia w niniejszej publikacji. Autorzy tekstów, znawcy literatury dla dzieci i młodzieży, krytycy literaccy, dydaktycy, pedagodzy, bibliotekoznawcy i nauczyciele, podjęli próbę rozpisania na głosy pojemnego hasła ‒ (Przed)szkolne spotkania z lekturą. Tak powstał polifoniczny charakter tomu: rezultat rozmaitych odczytań frazy zaproponowanej przez redaktorki. I tak, przedrostek „przed” sprowokował do przyjęcia perspektywy pedagogicznej, związanej z wychowaniem przedszkolnym i wczesnoszkolnym, często również pogłębionej refleksją terapeutyczną. Wokół kolejnego elementu tytułu ‒ „szkolne” ‒ oscylowały przede wszystkim wypowiedzi dydaktyków, zarówno te proponujące rozwiązania metodyczne, dotyczące konkretnych tekstów literackich, jak i te, mające ambicje stworzenia szkicu historii recepcji lektury obecnej lub już nieobecnej w obowiązującym kanonie szkolnym. Ostatni człon hasła: „spotkania” – skłonił badaczy do metodologicznego namysłu wspierającego interpretacje „tradycyjnych” i „ponowoczesnych” tekstów pisanych z myślą o młodych odbiorcach oraz do interdyscyplinarnej refleksji sytuującej czytanie na pograniczu epistemologii, ontologii i aksjologii.

Tak zarysowana problematyka publikacji, będącej pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, z pewnością stanie się interesującą lekturą dla szerokiego grona odbiorców: teoretyków literatury, pedagogów, bibliotekarzy, nauczycieli, a także rodziców.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Twoje dziecko ciągle marudzi, płacze, chce być wciąż na rękach, w nocy karmisz je co chwilę i nie pamiętasz, kiedy ostatnio przespałaś noc? Wymagające dzieci naprawdę istnieją i potrzebują więcej niż inne – uwagi i troski, przytulania i karmienia. Dr William Sears i jego żona Marta, twórcy pojęć high-need baby i attachment parenting, przez kilkadziesiąt lat praktyki pediatrycznej zgromadzili szereg przydatnych porad dla zmęczonych rodziców. Oferują im: kreatywne sposoby na uspokojenie marudnych niemowląt, metody karmienia i usypiania wymagających dzieci, informacje na temat medycznych przyczyn nadmiernej płaczliwości – od infekcji po alergie, skuteczne narzędzia do poradzenia sobie z powszechnymi problemami z zachowaniem dzieci wymagających, zwłaszcza tych nadwrażliwych i potrzebujących ciągłej uwagi, rady pomagające uniknąć rodzicielskiego wypalenia, taktyki nauki mówienia i słuchania – aby poznać punkt widzenia dziecka i okazać mu zrozumienie, zanim będzie za późno, prawdziwe historie i porady rodziców wymagających dzieci. Z ogromnym zrozumieniem dla trudności, z jakimi się borykasz, Searsowie pokazują, jak rodzicielstwo bliskości potrafi zamienić wyzwania w zalety – zarówno u ciebie, jak i u twojego dziecka. Wymagające i wrażliwe dzieci potrafią dostarczyć najbardziej satysfakcjonujących rodzicielskich przeżyć, dzięki czemu dając więcej – więcej też otrzymasz! [empik.com].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najnowsza książka Eline Snel, autorki „Uważności i spokoju żabki” i „Mojej supermocy”, tym razem dla rodziców dzieci od 18 miesięcy do 4 lat. Oczywiście z nagraniami dla rodziców i ich maluchów. Dziecko w wieku od 18 miesięcy do 4 lat nie nauczy się jeszcze medytować. Można jednak nauczyć je: zauważać to, co dzieje się w jego ciele, zauważać to, co dzieje się w jego głowie, relaksować się, lepiej spać. Od 3 roku życia można zacząć pierwsze ćwiczenia wprowadzające w uważność (jak test spaghetti i zwracanie uwagi na oddech). Jak wiadomo, dziecko uczy się przez naśladowanie. Nie ma innej możliwości, jeśli pragniemy nauczyć dziecko uważności – sami musimy ją praktykować, to znaczy umieć wracać uwagą do tu i teraz oraz do ciała i oddechu. Nie zawsze jest to łatwe, bo rola rodzica bywa stresująca, a porady i wytyczne, jakie otrzymują młodzi rodzice, często sprzeczne ze sobą. To dlatego ta książka uczy rodziców i dzieci świadomości ich emocji i praktyki uważności. Uczy trudnej sztuki bycia uważnym rodzicem i proponuje ćwiczenia takie jak masaże i zabawy z najmłodszymi. „Uważność małej żabki” to książka, która uczy dzieci i rodziców uważności, harmonii i zaufania. Nagrania: Medytacje dla dzieci: Orzeźwiający masaż: Ćwiczenie na pobudzenie, od 2 roku życia (3,5 min.) Domek pluszaków: Ćwiczenie wyobraźni, by poczuć się bezpiecznie, od 3 roku życia (3 min.) Dobranoc, od 3 roku życia (3 min.) [empik.com].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 P (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Pozostałe zbiory
W koszyku
Współczesna szkoła stawia wysokie wymagania uczniom wstępującym w jej mury. Powszechnie wiadomo, że dziecko może z powodzeniem rozpocząć naukę w klasie I tylko wówczas, gdy istnieje względna równowaga między jego możliwościami a owymi wymaganiami. Niestety, nie wszyscy są w stanie im sprostać, dlatego coraz bardziej widoczne staje się zjawisko tzw. nierównego startu. Przemiany społeczno-gospodarcze, jakie obserwujemy w ostatnich latach, prowadzą do pogłębienia nierówności edukacyjnych. Faktem jest stale wzrastająca liczba uczniów wykazujących trudności w nauce i zachowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiana ustawodastwa spowodował, że sześciolatki opuszczają przedszkola i rozpoczynają naukę w szkole. Decyzja ta nie pozostała jednak bez konsekwencji, mianowicie powszechną praktyką stało się kierowanie coraz młodszych dzieci (już dwuletnich) pod opiekę przedszkoli i różnego typu placówek spełniających kryteria oświaty. Ta sytuacja powoduje z kolei konieczność stworzenia od podstaw programów wychowania i wspierania rozwoju dla bardzo małych dzieci, tych które do tej pory pozostawały pod opieką niań i rodziców domach lub uczęszczały do żłobków, gdzie tego typu programy zwykle nie były realizowane. źródło opisu: Wydawnictwo Difin, 2013
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 W (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 W (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej