W tej wyjątkowej książce znajdziesz prawie wszystko to, co człowiek zbudował, by jeździć, pływać i latać: pojazdy, statki i maszyny latające - niektóre na pewno cię zaskoczą! Poznasz aż tysiąc konstrukcji różnych kształtów i wielkości!
Autor opracowania od wielu lat zajmuje się rekonstrukcją zdarzeń drogowych. Jako czynny rzeczoznawca samochodowy i biegły sądowy wydał kilkaset opinii technicznych, w znacznej części dla organów wymiaru sprawiedliwości. Większość ekspertyz związanych ze zdarzeniami drogowymi (wypadkami, kolizjami, potrąceniami pieszych itp.) pojawia się problem hamowania. Zwykle w opiniach technicznych dotyczących zdarzeń drogowych nie analizuje się szczegółowo procesu hamowania, przyjmując szacowaną wartość maksymalnego opóźnienia pojazdu odpowiednią dla warunków drogowych z tabel, opracowań czy nawet na podstawie własnego doświadczenia rzeczoznawcy. W wielu przypadkach nie można odmówić racji autorom takich opinii - lepiej przyjąć przybliżoną wartość opóźnienia, zamiast prowadzić szczegółowe obliczenia z zastosowaniem niepewnych danych. Istnieją jednak przypadki, kiedy obliczenie opóźnienia pojazdu jest kluczowym elementem analizy i nie można poprzestać na prostym modelu uwzględniającym jedynie tarcie pomiędzy oponą a nawierzchnią.
Program Apollo zyskał sławę jednego z największych osiągnięć naukowych w historii, jednak lądowanie na Księżycu to tylko niewielki - choć niewątpliwie najbardziej spektakularny - element tej opowieści. Zanim Neil Armstrong wykonał pierwszy krok na powierzchni naszego satelity, inżynierowie i naukowcy skonstruowali ponad 20 statków, które oderwały się od Ziemi wyniesione przez wciąż udoskonalane rakiety. Od skromnych testów na stanowiskach startowych, których celem było wypróbowanie systemów służących bezpieczeństwu astronautów, aż po lot Apollo 10 - próbę generalną lądowania na Księżycu, program testowy Apollo pozostaje niedoścignionym wzorem zespołowego wysiłku skoncentrowanego na jednym, monumentalnym celu.
Wyjątkowa książka z odgłosami maszyn i pojazdów oraz wesołymi rymowankami sprawi, że każde dziecko chętnie po nią sięgnie! Rudy lisek — przewodnik prowadzi od jednej maszyny do drugiej, a na końcu pojawi się ze wszystkimi. Pojedź razem z liskiem i poznawaj odgłosy maszyn i pojazdów. [okładka]
Dzięki kolorowej i pełnej zdjęć serii dzieci pokochają naukę o maszynach budowlanych i posłuchają dźwięków dobiegających z placu budowy. (https://lenaczyta.pl/Co-slychac-na-placu-budowy-Co-slychac--p332851)
Program Constellation narodził się w roku 2004. Impulsem do jego opracowania było styczniowe przemówienie George'a W. Busha, w którym - podobnie jak uczynił to wcześniej John Fitzgerald Kennedy - prezydent nakreślił wyzwania dla NASA. Były nimi: powrót na Księżyc i budowa stałej bazy księżycowej oraz załogowa misja na Marsa. Prace rozpoczęły się z impetem, powstały projekty nowych rakiet nośnych Ares, statku kosmicznego Orion i nowego lądownika księżycowego. Rozpoczął się też program sond księżycowych, które miały przetrzeć szlaki dla przyszłych astronautów. Kiedy w 2010 r. prezydent Barack Obama odwołał program, wzbudziło to protesty amerykańskich weteranów programów kosmicznych z Neilem Armstrongiem na czele. Jednak już w kwietniu 2010 r. prezydent naszkicował zarys nowego programu kosmicznego - SLS, którego cele okazały się bardzo zbliżone do programu Constellation.
"Houston, tu baza na Morzu Spokoju. "Orzeł wylądował". 20 lipca 1969 roku. Amerykańscy astronauci Neil Armstrong i Buzz Aldrin, wychodząc z modułu księżycowego, wkroczyli do historii. Jako pierwsi ludzie postawili stopę na Srebrnym Globie, a ich pionierska misja odkrywcza zafascynowała cały świat. Rozpoczęła się nowa epoka badań kosmosu.
Monografia jest jednym z pierwszych w naszym kraju zwartych opracowań dotyczących tematyki ekologizacji układów napędowych pojazdów wojskowych oraz ujmujących ją w dość szeroki sposób. Jednocześnie autor pragnie zwrócić uwagę na kilka powiązanych kwestii. Przede wszystkim przez wyrażenie "ekologizacja pojazdów wojskowych" autor rozumie ich elektryfikację czy gazo-/wodoroelektryfikację (technologia ogniw paliwowych), gdyż czyste technologie oparte na metanie praktycznie się nie nadają, poza nielicznymi wyjątkami, do zasilania napędu pojazdów wojskowych. W pracy omawiana jest ekologizacja wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 3500 do 5000 kg wzwyż. Zmiany i postęp w omawianej dziedzinie zachodzą jednak niezwykle szybko, pewne zaprezentowane w książce poglądy mogą się więc szybko zdezawuować, analogicznie jak przybliżane oceny, wnioski, wskazania i przewidywania co do przyszłości
W 2023 r. zaczną obowiązywać zmiany dotyczące konfiskaty pojazdów mechanicznych prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców, a także zaostrzenie kar dla nietrzeźwych sprawców wypadków. Reformę przejdą także zasady dotyczące przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Z publikacji Czytelnik dowie się m.in.: ■ Kiedy nietrzeźwemu kierowcy grozi przepadek pojazdu, a kiedy przepadek równowartości pojazdu? ■ Jakie kary grożą za jazdę pod wpływem alkoholu? ■ Co będzie nową okolicznością obciążającą sprawcę wypadku po alkoholu? Zmiany, które już weszły w życie, zmierzają w szczególności do wsparcia osób najbliższych ofiar wypadków drogowych oraz poprawy bezpieczeństwa na drogach poprzez walkę z przestępstwami drogowymi. Zwiększono maksymalną liczbę punktów karnych, które mogą zostać nałożone w przypadku naruszenia przepisów, a także wydłużono okres ich usuwania z centralnej ewidencji. Po wprowadzeniu zmian wydłużających okres usuwania punktów karnych do 2 lat oraz zniesieniu możliwości odbycia odpłatnych szkoleń prowadzonych przez wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego, redukujących zdobyte punkty karne, stworzono projekt rozporządzenia, w którym określono szczegółowy program kursu reedukacyjnego. Jak co roku - wzrosła też wysokość kar za brak wykupienia polisy OC. W opracowaniu m.in. wyjaśniamy: ■ Kto może skorzystać z kursu reedukacyjnego? ■ Co zmienia się w zakresie badań technicznych pojazdów? ■ O ile wzrosły kary za brak OC? ■ Kiedy umowa sprzedaży auta nie podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych? ■ Czy w dalszym ciągu można zaparkować na chodniku? ■ Kto ma pierwszeństwo na ścieżce dla rowerów? ■ Co to jest przejście sugerowane? ■ Co po nowelizacji oznacza droga dla pieszych? ■ Ile wynoszą nowe stawki za odholowanie pojazdu? Publikacja zawiera tabele z obowiązującą wysokością grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wykroczenia drogowe oraz z wykazem naruszeń przepisów ruchu drogowego i liczbą punktów karnych odpowiadającą tym naruszeniom. Dodatkowym atutem poradnika jest kolorowy aktualny wykaz znaków i sygnałów drogowych.
Jak działa silnik samochodu? Co na budowie robi buldożer i koparka? Jak działa kombajn? Odpowiedzi na te i na wiele innych pytań czytelnik znajdzie w tej książeczce.
„Wystarczy pokombinować!” – Artur B. Chmielewski, inżynier NASA Czy w kosmosie można pompować balony? Jak wylądować na komecie, a jak przetrwać rok w temperaturze 460 stopni Celsjusza? Czy pszczoły i pająki mogą pomóc w rozwiązywaniu problemów centrum dowodzenia lotami kosmicznymi NASA? I co Indianie mają z tym wspólnego? Wybierz się w niezwykłą podróż z synem Papcia Chmiela, Arturem B. Chmielewskim, który zaprasza na podbój kosmosu. W dzieciństwie marzył o budowaniu statków kosmicznych, a teraz pracuje w jednym z centrów NASA jako kosmiczny inżynier! W książce opowiada o najważniejszych kosmicznych projektach, o których nigdzie indziej nie przeczytasz! Zobacz, jak rozwiązuje się problemy w stylu NASA. Uwierz w siebie – Ty też potrafisz! Wystarczy pokombinować, bo nauka jest megaciekawa. Wyląduj z Arturem na Marsie, odszukajcie zagubiony lądownik i zastanówcie się, jak może wyglądać mieszkaniec planety Proxima Centauri B. Kosmiczne wyzwania już na Ciebie czekają! To książka o kosmosie, ale z zupełnie innej perspektywy!
Mózg robota i aplikacje do programowania, czyli od czego zacząć przygodę z robotami LEGO
Silniki i czujniki, czyli jak zapewnić odpowiednie działanie robota w świecie rzeczywistym
Mój własny robot, czyli jak zbudować i zaprogramować robota w zależności od potrzeb
Robotyka jest jedną z dziedzin szybko rozwijających się we współczesnym świecie. Roboty świetnie sprawdzają się w najróżniejszych warunkach, a umiejętność ich programowania jest coraz bardziej ceniona na rynku pracy. To wszystko prawda, ale nie można zapominać o tym, że programowanie robotów może także stanowić świetną zabawę. Zwłaszcza jeśli dotyczy to robotów LEGO MINDSTORMS! Nie trzeba być dzieckiem, by poczuć ekscytację związaną z samodzielnym zaprojektowaniem zachowań robota, który wykona wszystkie wymagane od niego czynności. A zatem — do dzieła! W tej książce znajdziesz wszystkie elementy niezbędne do rozpoczęcia pracy z LEGO MINDSTORMS. Jej autor pokaże Ci, jak działa kostka EV3 i jakie aplikacje możesz wykorzystać do programowania Twoich robotów. Poprowadzi Cię przez krainę danych liczbowych, operacji logicznych, arytmetycznych i innych, a także instrukcji sterujących. Zapozna Cię z możliwościami w zakresie tworzenia podprogramów i programowania wielowątkowego. Dzięki niemu poznasz silniki i czujniki oraz bloczki służące do ich programowania. Zobaczysz, jak można łączyć ze sobą kostki EV3, a potem przyjrzysz się trzem ulubionym robotom autora. To z pewnością zainspiruje Cię do wymyślania własnych konstrukcji LEGO i sterującego nimi oprogramowania!
Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3
Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3
Tiii-tiiii, tiii-tiii! Straż pożarna, policja czy karetka pogotowia - świat pojazdów ratowniczych jest zaskakujący i bardzo ciekawy. Mama zabiera Anię i Marka do warsztatu samochodowego, gdzie stoją samochody z… niebieskimi „kogutami”. To dopiero atrakcja. Mechanik chętnie opowiada o różnych ciekawostkach związanych z tymi samochodami, pozwala zajrzeć do ich wnętrz. [okładka]