Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(15)
Katalog księgozbioru
(15)
Forma i typ
E-booki
(15)
Książki
(15)
Proza
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(11)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(3)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Ames Louise Bates
(1)
Auerbach Jerzy
(1)
Baker Sidney M
(1)
Brodowski Aleksy
(1)
Bronder Alicja
(1)
Budzik Justyna Hanna
(1)
Bugalski Dariusz
(1)
Chabłowski Jerzy
(1)
Cieślak Zbigniew
(1)
Copik Ilona
(1)
Falkowska Małgorzata
(1)
Florkiewicz Łukasz
(1)
Frania Monika
(1)
Gaze Mateusz
(1)
Golka Bartłomiej
(1)
Ilg Frances L
(1)
Jarosz Anna
(1)
Kaczmarek Tomasz
(1)
Kalicińska Katarzyna
(1)
Kalicińska Katarzyna (1968- )
(1)
Kalicińska Małgorzata
(1)
Kalisz Aleksandra
(1)
Kita Małgorzata
(1)
Kopff Agata
(1)
Kurzeja Ewa
(1)
Lis Tomasz (1966- )
(1)
Loewe Iwona
(1)
Nałęcz Joanna
(1)
Nowicka Monika
(1)
Papińska-Kacperek Joanna
(1)
Pijanowski Lech
(1)
Pikoń Krzysztof
(1)
Przewoźniak Marcin (1969- )
(1)
Ratajczyk Ewa
(1)
Rogala Małgorzata
(1)
Rogalski Michał
(1)
Steel Danielle (1947- )
(1)
Szkudlarek-Śmiechowicz Ewa
(1)
Tyc Ewelina
(1)
Wojewódzki Kuba
(1)
Zagórska Paulina
(1)
Ściślak Jarosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(3)
Temat
Telewizja
(12)
Celebryci
(2)
Dzieci
(2)
Dziennikarze
(2)
Kobieta
(2)
Reality show
(2)
Relacja romantyczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Agata Górska (postać fikcyjna)
(1)
Defekacja
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Film i telewizja
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internet
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Kariera
(1)
Komputery
(1)
Konkurencja
(1)
Korespondenci zagraniczni
(1)
Latanie
(1)
Lis, Tomasz (1966- )
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Masza i Niedźwiedź (postacie fikcyjne)
(1)
Matki i córki
(1)
Małżeństwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Onanizm
(1)
Osobowość
(1)
Pomaganie
(1)
Pracoholizm
(1)
Pracownicy telewizji
(1)
Prasa
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Psy
(1)
Radio
(1)
Radiofonia
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice a dziecko
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rywalizacja
(1)
Samotność
(1)
Seksualność dzieci i młodzieży
(1)
Sen
(1)
Spisek
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stres
(1)
Sztuczny satelita
(1)
Sława
(1)
Sławek Tomczyk (postać fikcyjna)
(1)
Telefonia
(1)
Telewizja cyfrowa
(1)
Telewizyjne programy sportowe
(1)
Uczucia
(1)
Wojewódzki, Kuba (1963- )
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zabójstwo
(1)
Zachowanie
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Powieść
(6)
Powieść obyczajowa
(4)
Powieść polska
(3)
Biografie
(2)
Kryminał
(2)
Autobiografia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie amerykańskie
(1)
Opowiadanie dziecięce
(1)
Poradnik
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Sensacja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
A miał być happy end / Katarzyna Kalicińska. - Warszawa : Burda Media Polska, copyright 2021. - 397, [3] strony ; 21 cm.
(A Miało Być Tak Pięknie / Katarzyna Kalicińska ; t. 3)
W życiu Miki, odnoszącej sukcesy producentki telewizyjnej, nie ma nudy. Choć ona sama marzy o odrobinie świętego spokoju. Eksmąż w kryzysie wieku średniego stale czegoś od niej chce, starszy syn przeżywa miłosne zawirowania, młodszy wchodzi w okres buntu nastolatka, a sama Mika staje się bohaterką portali plotkarskich. Uczuciowy galimatias, barwny świat show-biznesu i kłopoty pojawiające się jeden po drugim - życie Miki niepokojąco przypomina górską lawinę. A w samym środku tej burzy pojawia się on - czuły, troskliwy, słowny i, podobnie jak ona, doświadczony przez los. Czy można pomylić się po raz trzeci? Mika nie ma pojęcia. Ale przecież nie dowie się, jeśli nie spróbuje, a życie trzeba chwytać tu i teraz!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(A Miało Być Tak Pięknie / Katarzyna Kalicińska ; t. 1)
Pełna energii i optymizmu opowieść o odwadze i przeciwnościach losu, które niespodziewanie otwierają drogę do szczęścia i spełnienia! Dominika, dla przyjaciół Mika, wszystko, co robi, robi na 100%. Kocha na zabój, żyje na pełnych obrotach. Młoda, przebojowa, pełna ideałów, szuka kolorow w szarej rzeczywistości i początku lat 90. Kiedy ledwo co urządzony świat Miki rozpada się na kawałki, dziewczyna bierze się w garść, kontynuuaje wymarzone studia i rozpoczyna pracę w telewizji. Świat srebrnego ekranu, modny, nonszalancki i pociągający, pelen gwiazd i ciekawostek z korytarzy i gabinetów, wciąga ją na dobre i na złe. Mika odkrywa kulisy telewizji czasu wielkich przremian i galopującego kapitalizmu. Ale gdy w życiu Miki emocje opadają, jej wewnętrzna wariatka zaciera ręce. A może droga na prostą wiedzie krętymi ścieżkami?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
ABC internetu / Krzysztof Pikoń. - Wyd. 7 - [miejsce nieznane] : Helion : ebookpoint BIBLIO, 2013. - 304 s. ; 23 cm.
Forma i typ

Korzystaj z sieci swobodnie i bez zagrożeń!

  • Jak podłączyć komputer do internetu?
  • Jak korzystać z poczty elektronicznej?
  • Jak bezpiecznie surfować po sieci?

Internet to pierwsza rewolucja, która swoim zasięgiem objęła cały świat. Zburzyła wszystkie nasze teorie na temat międzyludzkiej komunikacji i funkcjonowania we współczesnym świecie. Wywróciła nasze wyobrażenie o robieniu zakupów, korzystaniu z banków i urzędów, zawieraniu znajomości i pozyskiwaniu informacji. Zasięg internetu, liczba jego użytkowników i oferowane możliwości czynią z niego tak potężne narzędzie, że podpięcie się do sieci przestało być naszym wyborem. Dziś to po prostu konieczność… ułatwienia sobie życia! Przecież w dobie kont internetowych nie można odmówić sobie możliwości spędzenia z przyjaciółmi czasu traconego dotąd w kolejkach do bankowego okienka. Albo przyjemności przechadzania się po wielkim pasażu handlowym, siedząc w domu w pidżamie, z kubkiem kawy w ręku.

Książka "ABC internetu" dzięki szerokiemu spektrum podejmowanych zagadnień stanowi niezbędny przewodnik zarówno dla początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych użytkowników sieci. Dowiesz się z niej, jak optymalnie dobrać sprzęt i potrzebne oprogramowanie, a potem zobaczysz, jak poprawnie skonfigurować system i sprawnie połączyć się z internetem. Przeczytasz na temat tego, jak obsługiwać najpopularniejsze przeglądarki i wyszukiwarki internetowe, założyć i prowadzić konto poczty elektronicznej oraz korzystać z rozmaitych portali społecznościowych, czatów i komunikatorów. Zrozumiesz, czym są porównywarki cenowe, i nauczysz się bezpiecznie oraz korzystnie dokonywać zakupów w internetowych sklepach czy portalach aukcyjnych. Znajdziesz informacje na temat tego, jak prowadzić internetowy pamiętnik, czyli blog, korzystać z poczty elektronicznej za pomocą telefonu komórkowego, słuchać internetowego radia czy oglądać w sieci swoją ulubioną telewizję. Opanujesz zatem wszystkie niezbędne umiejętności, by swobodnie i bez zagrożeń korzystać z niezmierzonych możliwości fascynującego internetu!

  • Połączenie i konfiguracja internetu
  • Zakładanie i prowadzenie poczty elektronicznej
  • Obsługa różnych programów pocztowych
  • Korzystanie z przeglądarek internetowych
  • Zapewnianie bezpieczeństwa w sieci
  • Ściąganie plików
  • Przeglądanie portali internetowych
  • Korzystanie z wyszukiwarek www
  • Korzystanie z internetu przez telefon komórkowy
  • Kontakty przez komunikatory, czaty i serwisy społecznościowe
  • Prowadzenie bloga
  • Korzystanie z internetowego radia i internetowej telewizji
  • Robienie zakupów w sieci

Włącz się w globalną sieć — cały świat jest w zasięgu Twojego komputera!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Oryginalny James Bond był seksistą i nałogowym palaczem. John Rambo wręcz przeciwnie – zaczynał jako ofiara wojny w Wietnamie, niesprawiedliwie potraktowana przez władzę. Pierwszego postrzegamy dziś jako wzór szpiega-dżentelmena, a drugiego jako stereotypowego komandosa, zabijającego wrogów z pierwotnym okrzykiem wściekłości. Dlaczego?

Popkulturę traktujemy tylko jak rozrywkę – bajki dla młodzieży i dorosłych o bohaterach i romansach, kończących się mniej lub bardziej pozytywnym zakończeniem. Ale to, jakie postacie chcemy widzieć na ekranach kin i jakich opowieści słuchać, mówi nam... kim jesteśmy.

Bohaterowie popkultury dają nam radość, ale pokazują też czasy, w których ich wymyślano – lęki, nadzieje, stan społeczeństwa i jego potrzeby. Bohaterowie Terminatora prezentowali różne wzorce płciowe, podróże wehikułem czasu z „Podróży do przyszłości” przypominały, jak zmieniało się USA, a przygody Rambo leczyły Amerykanów z zimnowojennych lęków.

Michał Rogalski przygląda się z bliska popularnym filmom i odkrywa, że niosą one więcej treści, niż na pozór się to nam wydaje. Przed Państwem bohaterowie popkultury: D’Artagnan, James Bond, John Rambo, Terminator T-800, Sarah Connor, Marty McFly oraz Robin Hood.

Michał Rogalski (ur. 1988) – historyk, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się historią nowożytną i popkulturą. Lider rock'n'rollowego zespołu 1965.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Cicha noc / Małgorzata Rogala. - Poznań : Czwarta Strona - Grupa Wydawnictwa Poznańskiego, copyright 2019. - 311, [1] strona ; 21 cm.
(Zapłata / Małgorzata Rogala ; t. 7)
Show biznes, zbrodnia i śnieg skrzypiący pod butami. Podczas przyjęcia, na którym świętowano sukces reality show „Nowe życie”, został zamordowany reżyser programu. Wszystko wskazuje na to, że zabójcą jest ktoś z uczestników imprezy. Do rozwiązania sprawy przydzielona zostaje Agata Górska, która mimo problemów ze zdrowiem robi wszystko, żeby spełnić oczekiwanie przełożonego - sprawca ma być ujęty przed świętami! Tymczasem Sławek Tomczyk wyjeżdża na szkolenie do Budapesztu. Jednak gdy dowiaduje się o uprowadzeniu swojej siostry, błyskawicznie wraca do Polski. Rozpoczyna się wyścig z czasem. Czy to możliwe, żeby zniknięcie Kingi i sprawa, nad którą pracuje Agata, były ze sobą powiązane? [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KS (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja zawiera odpowiedź na pytanie, czy media wzmacniają i/lub wyciszają stereotypy o Łodzi. Przystępując do badania, określono następujące problemy poznawcze: co pisze się o Łodzi, jak się pisze oraz czy to, jak się pisze, podlega refleksji samych dziennikarzy, a zatem, czy możliwe jest zbadanie metadyskursu. Już na etapie wyboru tematu czy selekcji materiału dziennikarz dokonuje subiektywnego przedstawienia wybranych elementów Łodzi. Z lingwistycznego punktu widzenia istotny jest proces, podczas którego na bazie zebranych materiałów i opinii dziennikarz tworzy tekst, nadając mu konkretną strukturę językową. Dobiera odpowiednie środki językowe, by osiągnąć określone wcześniej intencje.

Celem monografii jest analiza wizerunku Łodzi w różnych typach mediów (prasa, internet, telewizja). Źródła dobrano tak, by wychwycić różnice między wizerunkiem Łodzi w mediach o zasięgu ogólnopolskim a wizerunkiem w mediach o zasięgu lokalnym.

Ze Wstępu

Niezwykle ciekawym dopełnieniem analiz jest rozdział poświęcony metadyskursowi na temat wizerunku Łodzi w mediach. Jest to próba zarejestrowania i zdemaskowania praktyk dziennikarskich, które wpływają na opinię publiczną poprzez kreowanie określonej wizji Łodzi. Rozdział ten świadczy o dociekliwości badawczej Autora, który podjął trud wielostronnego oglądu badanego materiału.

Z recenzji dr hab. Magdaleny Trysińskiej (UW)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie przebiegał tak szybko, a instrumentarium nie było tak szerokie. Dla potencjalnego odbiorcy media są źródłem zarówno szans, jak i zagrożeń. Edukacja medialna, rozumiana jako edukacja o mediach, do mediów i przez media stanowi odpowiedź na wyzwania czasu. Prezentowana książka jest próbą przybliżenia czytelnikowi istoty oraz stanu edukacji medialnej w Polsce, zwłaszcza w kontekście edukacji szkolnej. Porusza również problem reklamy jako komunikatu perswazyjnego. Zasadniczą cześć pracy stanowi analiza wyników badań dotyczących wpływu warsztatów z edukacji medialnej na odbiór reklam telewizyjnych u młodzieży licealnej. Autorka dąży również do przedstawienia opinii środowiska szkolnego na Śląsku na temat edukowania medialnego. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych zainteresowanych problemem mediów w kontekście edukacji, ale również do czynnych nauczycieli, pedagogów, studentów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tytuł tomu, Edukacja przez słowo ‒ obraz ‒ dźwięk, wyznacza szerokie spektrum zainteresowań z zakresu teorii i praktyki dydaktycznej w odniesieniu do przeróżnych tekstów audiowizualnych. Autorzy opisują edukacyjny potencjał: filmu (fabularnego, dokumentalnego, animowanego), literatury w relacji z ekranizacjami, dzieł sztuki mediów, telewizji i przekazów popkulturowych. Słowa, obrazy i dźwięki są bowiem źródłem refleksji, pobudzają odbiorców – zwłaszcza młodych – do nadawania im znaczeń, są nośnikiem wartości społecznych. Dlatego też badacze akademiccy, nauczyciele i animatorzy kultury tak chętnie sięgają w swoich działaniach edukacyjnych po szeroko rozumiane media, które stają się nie tylko obiektem studiów (analizy, interpretacji, opisu), ale też inspiracją dla aktywności twórczych – przetwarzania i zmiany wyjściowych tekstów. Co bardzo interesujące, zebrane w tomie artykuły odsłaniają podejścia przedstawicieli różnych dyscyplin. Są tu zarówno głosy polonistów, filmo- i medioznawców, jak i pedagogów i psychologów – a zatem zagadnienie edukacji medialnej, zaprezentowane z różnych perspektyw, zyskuje wiele wymiarów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Masza i Niedźwiedź)
(Moja Bajeczka)
Tym razem mała psotnica i Panda – kuzyn Niedźwiedzia – wcielą się w role gwiazd małego ekranu. Poprowadzą wiadomości i transmisję walki bokserskiej, zostaną ekspertami w kąciku porad dla majsterkowiczów oraz kucharzami w programie kulinarnym. Przebiorą się za bohaterów westernu, czy wszystkim doskonale znanego Titanica. Zagrają nawet koncert rockowy… chociaż niekoniecznie w strojach prawdziwych rockandrollowców. Weź do ręki tę małą książeczkę i przekonaj się, co znów nabroili Masza i jej mały przyjaciel Panda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia prywatna / Tomasz Lis. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, 2018. - 381 stron, fotografie ; 24 cm.
Gdy jako chłopak niemal codziennie spoglądałem przez okno mojej szkoły, wpatrując się w horyzont i myśląc o tym, co przyniesie przyszłość, nigdy nie sadziłem, że będzie tak niezwykłą, fantastyczną przygodą. Przez kilkadziesiąt lat historia Polski działa się dosłownie na moich oczach, na wyciągnięcie ręki. Poznałem wszystkich jej bohaterów, widziałem chwile ich triumfu i klęski. Poznałem przy okazji, o czym również nie mogłem marzyć, bardzo wielu światowych przywódców. Wolna i demokratyczna Polska była cudem. Miałem szczęście, że wszedłem w dorosłe życie w momencie, gdy taką się stawała. Niemożliwe z dnia na dzień stało się możliwe. Ta książka to prawdziwa "historia prywatna". Absolutnie subiektywna najnowsza historia Polski, z którą splotła się moja własna historia. Polska znalazła się niedawno na zakręcie. Ja też. Ta książka to także opowieść o tym, jak do tego doszło, a unosi się nad nią dość dramatyczne pytanie - co dalej? [okładka].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Publikacja stanowi kompendium wiedzy z dziedziny szeroko pojętego widowiska artystycznego, które zostało ujęte i opracowane w swoich różnorodnych formach, a mianowicie jako teatr, kino, telewizja i radio, jak również: taniec, muzyka, cyrk, prasa, sztuka. O naukowym charakterze pracy decyduje nie tylko część teoretyczna, która wprowadza czytelnika w świat widowisk artystycznych nakreślając jednocześnie ich rys historyczny, ale również interdyscyplinarny i kompleksowy charakter prezentowanego korpusu i bardzo skrupulatnie dobrana, wyczerpująca i bogata bibliografia. Publikacja skierowana jest do niezwykle szerokiego grona odbiorców (tłumaczy, studentów, literaturoznawców, językoznawców, miłośników różnego typu widowisk artystycznych) i dzięki temu ma potencjał, aby wywrzeć znaczący wpływ społeczny.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

E-book – "Jak zostać dziennikarzem". Seria kreatywność. Zarządzanie. Seria książek naukowych i popularnonaukowych

Nieustanny i szybki rozwój środków masowego przekazu – prasy, radia, telewizji, Internetu – sprawia, iż rośnie zapotrzebowanie na dobrych dziennikarzy. Może i Ty marzysz o tym, by wykonywać ten interesujący zawód, który codziennie stawia nowe zadania, umożliwia uczestniczenie w ważnych wydarzeniach, jest znakomitym sposobem na zwiedzanie świata, poznanie ciekawych ludzi, zdobycie sławy i uznania? Sam talent to jednak nie wszystko. Trzeba jeszcze dysponować odpowiednim przygotowaniem, aby sprawnie poruszać się na rynku medialnym, sprostać oczekiwaniom redakcji, pracować szybko, a przy tym wydajnie. Dlatego polecamy doskonały poradnik Jarosława Scislaka, w którym znajdziesz teoretyczne podstawy zawodu oraz praktyczne informacje i wskazówki przybliżające pasjonującą prace dziennikarza. Z pewnością warto z nich skorzystać! Książkę kierujemy do ambitnych i żądnych wiedzy gimnazjalistów, licealistów i studentów, wiążących z dziennikarstwem swoja przyszłość, a także wszystkich tych, którzy postawili już pierwsze kroki w tym zawodzie i chcieliby ugruntować zdobyte już wiadomości oraz wykorzystać je w praktyce.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Antologia niniejsza jest uszczegółowieniem poprzedniego wydawnictwa redaktorek pt. Język w mediach. Antologia. W dwu wydaniach, których doczekała się publikacja (2012, 2014), zamieściłyśmy działy poświęcone poszczególnym mediom masowym, przypisując im kilka reprezentatywnych wedle nas artykułów. Każdy redaktor i autor projektuje pewnego czytelnika. Tymi dla wybranych do tej antologii tekstów są odbiorcy zainteresowani w jakimkolwiek stopniu (adept, badacz, słuchacz, student) poglądami językoznawców, mediolingwistów, komunikologów, medioznawców, kulturoznawców.

Małgorzata Kita, Iwona Loewe

***

W latach 80. XX wieku w europejskiej telewizji zaszły zmiany, które w Polsce można obserwować dopiero na przełomie wieków. Pięćdziesiąt pierwszych lat telewizji określono mianem paleotelewizji, potem zaczął się czas neotelewizji. Telewizja dziś upublicznia za zgodą swojego odbiorcy to, co było dotąd prywatne. Kultura mediów informujących i edukujących uległa transformacji do kultury współuczestnictwa w tych czynnościach – kultury reakcji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Rozprawa prezentuje szczegółową analizę pierwszego ogólnopolskiego programu śniadaniowego Kawa czy herbata?. Poranny magazyn emitowany był na antenie TVP1 od 1992 do 2013 roku, czyli przez dwadzieścia jeden lat. Był to okres dużych zmian nie tylko w polskiej telewizji, lecz także w ogóle w mediach masowych.

„Telewizja na śniadanie”, bo taka idea przyświeca porannym pasmom, jest w Polsce chętnie oglądana. Świadczą o tym zarówno wskaźniki oglądalności, jak i obecność pasma porannego nie tylko w każdej z wiodących stacji telewizyjnych w Polsce, lecz także w stacjach lokalnych (np. TVP Katowice).

Praca złożona jest z dwóch głównych części, które podzielone są na szczegółowe rozdziały. W części teoretycznej jest przedstawiony stan badań prac medioznawczych. Są również szeroko opisane metody postępowania, czyli analiza dyskursowa oraz językowy obraz świata, medialny obraz świata i dyskursywny obraz świata. W drugiej zaś części – analitycznej – został opisany materiał audiowizualny programu Kawa czy herbata?. Materiał scharakteryzowano według czterech aspektów wzorca gatunkowego opracowanego przez Marię Wojtak: aspektu strukturalnego, aspektu pragmatycznego, aspektu stylistycznego oraz aspektu poznawczego.

W aspekcie strukturalnym została omówiona budowa zarówno całości programu, jak i poszczególnych jego części. W aspekcie pragmatycznym analizą zostali objęci aktorzy analizowanego dyskursu, czyli prezenterzy programu oraz sceny, na której występują, czyli studio. Z kolei w aspekcie stylistycznym charakterystyce zostaje poddany styl indywidualny wybranych gospodarzy programu. W ostatnim aspekcie – poznawczym – przedstawiony zostaje medialny obraz świata, który został stworzony w programie śniadaniowym Kawa czy herbata?.

Podjęte w pracy rozważania wpisują się w nurt badań dotyczących lingwistyki dyskursu oraz mediolingwistyki.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Człowiek-kameleon, właściciel ego widocznego z kosmosu, genialny publicysta, człowiek instytucja, ojciec chrzestny i grabarz wielu karier. Kim jest Kuba Wojewódzki? Bezczelna, irytująca i bulwersująca autobiografia celebryty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
Małe abecadło filmu i telewizji / Lech Pijanowski. - Wyd.4 popr. i uzup. - Warszawa : Wydaw. Artystyczne i Filmowe, 1973. - 361,[3] s.,[148] s.tabl. : fot. ; 24x11 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mama w occcie : zabójcze pierogi / Marcin Przewoźniak ; ilustrowała Agata Kopff. - Wydanie I. - Warszawa : Wilga, 2021. - 221, [1] strona : ilustracje ; 20 cm.
(Mama w Occcie ; 1)
Zabójcze pierogi to historia trzynastoletniej Estery, która każdego dnia po szkole siedzi samotnie w domu, objadając się czipsami, tostami i innym śmieciowym jedzeniem. Tymczasem jej mama, Katrina Vege, jest telewizyjnym kulinarnym guru. Kiedy jej ekipa rusza w trasę z nowym programem, zabiera ze sobą córkę. Estera jest zachwycona tym, że będzie mogła spędzić z mamą więcej czasu - i wreszcie spróbować gotowanych na wizji frykasów. Przygoda szybko się jednak komplikuje, gdy już w czasie pierwszego nagrania jeden z turystów śmiertelnie zadławia się na wizji kartaczem Katriny, w którym zostaje znaleziony… pierścień skradziony z lokalnego skarbca. Czy Esterze uda się udowodnić niewinność mamy? Zabójcze pierogi to historia pełna humoru sytuacyjnego, wynikającego z zetknięcia się hipsterskiej ekipy programu telewizyjnego z „lokalsami” z polskiej prowincji. W książce pojawia się całą gama zabawnych i bardzo charakterystycznych postaci, które ubarwią pełną akcji i zagadek kryminalnych fabułę. Autorem książki jest Marcin Przewoźniak, laureat Ogólnopolskiej Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego. [https://www.platon.com.pl/pl/zabojcze-pierogi-mama-w-occie-tom-1/produkt-743708344]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KS III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki do Poduszki)
(Psi Patrol)
Gdy do Zatoki Przygód nie dociera sygnał z satelity, nie można oglądać telewizji Pieski ruszają do akcji. Ta misja będzie wymagała sprytu i odwagi, a także... umiejętności latania. Czy Powietrzny Patrol stanie na wysokości zadania . [taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Kait Whittier stworzyła własną rubrykę w nowojorskim czasopiśmie. Ma miliony fanek, kocha swoją pracę, uwielbia swoje dorosłe dzieci. Ale po dwóch małżeństwach woli unikać komplikacji, jakie niesie nowa miłość. Aż poznaje producenta telewizyjnego z Los Angeles - i wszystko się zmienia. Kait, zainspirowana prawdziwą historią swojej niezwykłej babki, pisze scenariusz serialu... Z dnia na dzień zanurza się w barwnym świecie gwiazd - aktorów i filmowców, którzy przenoszą jej wizję na ekran: od tajemniczej grande dame złotej ery Hollywood po najseksowniejszego niegrzecznego chłopca Los Angeles. Na planie wszyscy zbliżają się do siebie. Obsada staje się dla Kait drugą rodziną. Ale w środku tego cudownego roku Kait musi się zmierzyć z największym wyzwaniem, przed jakim może stanąć matka…[lubimy czytać.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Podjęty w monografii temat, obszerne zaplecze literaturowe, analiza teoretyczna problemu reklamy per se, a społecznej w szczególności, na tle historii komunikacji perswazyjnej, przeprowadzone badania empiryczne, analiza zabranych konkretnych licznych przykładów kampanii i spotów sprawiają, że monografia wzbogaci, jak dotąd niestety skromny, dorobek poznawczo-analityczny polskich badań nad reklamą, zwłaszcza w zakresie działań pożytku publicznego. Może się stać inspiracją nie tylko do dalszych badań medioznawczych i socjologicznych, lecz przede wszystkim do lepszej praktyki reklamy społecznej, uświadamiając praktykom – dyrektorom kreatywnym, wykonawcom reklamy, domom mediowym itd. – w porównawczej analizie mocne i słabe strony reklamy społecznej w Polsce, jej potencjał, a także niewykorzystane w pełni możliwości.

Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa

Autorka podjęła ciekawy poznawczo i ważny społecznie temat reklamy społecznej emitowanej w telewizji. […] Jej znaczenie stale wzrasta, stąd też konieczność podjęcia systematycznych badań nad mechanizmami konstruowania reklamy społecznej, jej treściami oraz skutecznością oddziaływania. […] Praca jest obszernym studium o charakterze teoretyczno-empirycznym. […] Może znaleźć szeroki krąg odbiorców wśród zainteresowanych perswazyjnymi funkcjami reklam, zwłaszcza reklam społecznych. Ma też wyraźnie aplikacyjny wymiar i zapewne spotka się również z zainteresowaniem tzw. praktyków, którzy właśnie poprzez reklamę społeczną podejmują próby upowszechniania prowadzonych przez siebie projektów socjalnych, aby w ten sposób zyskiwać ich zwolenników.

Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Świątkiewicza

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej